سایت دانشگاه آزاد برای دانشجویان خارج از کشور

دانشگاه آزاد

پذیرش دانشجویان ایرانی و فارسی زبانان خارج از کشور در دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی سامانه‌ای دانشگاهی در ایران است. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز آموزشی و پژوهشی در ایران (اولین) و جهان (پنجمین) است. دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت ۱۳۶۱ تأسیس شد و امروزه در بسیاری از شهر‌های ایران دارای مراکزی است. این واحد دانشگاهی برای تحصیل دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا شکل گرفته که در حال حاضر ۵ هزار دانشجوی دکترای تخصصی، ۳۰۰ نفر دانشجوی دکترای حرفه‌ای و حدود ۱۶ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در این واحد مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد می‌باشند.

برای داوطلبان ایرانی و فارسی زبان مقیم خارج کشور امکانی را فراهم نموده است تا از طریق واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند دوره های دانشگاهی را بگذرانند، این دوره های تحصیلی بصورت الکترونیکی بوده و در پایان هر ترم دانشجو موظف است، طبق برنامه اعلامی امتحانات پایان ترم در جلسه امتحان شرکت نماید..

معرفی واحد الکترونیکی دانشگاه

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ، یکی از دانشگاه های تحت نظر دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران است که در سال 1384 تاسیس شده است. در حال حاضر این دانشگاه شامل 1900 دانشجو و 17 استاد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و بیش از 1817 مقاله علمی در مقاله علمی در نشریات و همایش های داخلی منتشر کرده است.

 واحد الکترونیکی ، آموزش مجازی سبب عدالت آموزشی می شود چرا که بسیاری از دانشجویان به دلیل زندگی در مناطق دورافتاده و یا دلایلی همچون شاغل بودن و … امکان حضور در کلاسهای دانشگاهی ندارد ولی می توانند با شرکت در کلاسهای مجازی و آموزش از راه دور به تحصیل بپردازند و در پایان نیز مدرک فارغ التحصیلی معتبر دریافت کنند.

مزایای واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد چیست؟

تمام امکانات و خدمات موجود در سایر دانشگاه های ازاد اسلامی ، در دانشگاه واحد الکترونیکی نیز برقرار است. دانشجویان این دانشگاه می توانند برای پرداخت شهریه در سامانه ساجد ثبت نام نمایند و وام دانشجویی دریافت کنند ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای ارائه پایان نامه از طریق سامانه پژوهشیار و نیز به سامانه آموزشایر اقدام نمایند.

سامانه آموزشیار را می توان با توجه به قابلیت‌های بی‌شمار جزء اصلی‌ترین سامانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای هوشمندسازی دانست، سامانه‌ای که از انتخاب‌واحد، پرداخت شهریه، صدور گواهی‌های موردنیاز دانشجویان، انتقالی دانشجویان و… را انجام می‌دهد و در شرایط ویژه این روزهای کشور که شیوه آموزش تغییر کرده به‌عنوان بازوی اصلی دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری به شمار می‌رود. در واقع دیگر نیاز نیست تا دانشجویان واحدهای مختلف هرکدام از نرم‌افزار خاصی برای ساماندهی اطلاعات دانشجویان استفاده کنند، بلکه همه آنها ذیل سامانه آموزشیار این کار را دنبال خواهند کرد.

چگونه کاربران دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور به این سایت‌ها دسترسی داشته باشند؟

دانشجویان و کاربران ایرانی در خارج از کشور که برای انجام امور اداری و مالی به دانشگاه ‌های داخل کشور رجوع می‌کنند، به خودی خود با مشکلات زیادی برای امورات خود مواجه هستند، عمده‌ترین دلیل هم این است که سیستم‌های اداری دانشگاه‌های ایران با هیچ‌کدام از سیستم‌های بین‌المللی برای دانشجویان خارجی ارتباط ندارد.

علت این عدم ارتباط تحریم‌های مالی و اداری است، به همین سبب دانشجویان در تمام مراحل درخواست ویزا، صدور ویزا، دریافت پذیرش دانشگاه و پرداخت شهریه‌ها عموما به یک شخص سوم نیاز دارند که به عنوان امین بین آن‌ها و موسسات آموزشی و ادارات و سفارتخانه قرار بگیرد و پرداخت‌ها را انجام بدهد. این شرایط برای تمامی ایرانیانی که در خارج از کشور هستند ایجاد می‌شود.

از این رو به وی پی ان ایرانی نیاز دارند، که ای پی آن ثابت باشد و تغییر نکند. کاربران ایرانی می‌توانند از طریق خرید وی پی ان ایران به کلیه سایت ها و آپلیکیشن‌های دانشگاهی و بانک ها و موسسات و ادارات و هر سایت ایرانی دیگری بدون حجم دانلود دسترسی داشته باشند. بنابراین با مراجعه به سایت ip-iran.co می‌توانید آی پی مورد نظر خود را خریداری کنید و به صورت نامحدود به آن متصل شوید.