سامانه جامع تجارت برای ایرانیان خارج از کشور

سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت چیست؟

سامانه جامع تجارت ایران یک مکانیسم تسهیل‌کننده برای انجام امور بازرگانی است. در شرایطی که پیچیدگی‌های قانونی و اداری زیادی باعث شده که مسئله تجارت بین‌الملل به امری پیچیده تبدیل شود، نیاز به چنین سیستم‌های تسهیل گری به‌واقع احساس می‌شود. این سیستم‌های تسهیل گر دسترسی تجار را به بسیاری از فرصت‌ها آسان‌تر می‌کند.

اما همانطور که میدانید این سامانه برای ایرانیان خارج از کشور در دسترس نیست و مسدود شده است لذا برای دسترسی به آن باید آی پی ایرانی تهیه کنند و برای خرید میتوانند به سایت ip-iran.co مراجعه نمایند.

نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

کاربران می بایست جهت ورود به سامانه جامع تجارت ایران ابتدا وارد یکی از مرورگر های اینترنتی خود شده سپس نشانی اینترنتی ntsw.ir را در قسمت جستجو وارد نمایند.

پس از ورود به این صفحه برای ورود به سامانه می بایست اطلاعات حساب کاربری که شامل نام کاربری یا همان کد ملی، کلمه عبور و تصویر امنیتی را وارد نموده و سپس دکمه آبی رنگ ورود را انتخاب نمایند.

راهنمای ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

متقاضیان می توانند جهت ثبت نام در سایت ntsw.ir برای انجام ثبت سفارش کالای وارداتی یا سایر موارد، به صورت غیر حضوری به راحتی اقدام نمایند. این افراد ممکن است تابعیت ایران و یا حتی تابعیتی غیر از کشور ایران را داشته باشند. در ادامه مراحل ثبت نام در سایت ntsw.ir برای کاربران کاربران خارجی به همراه راهنمای تصویری آورده شده است.

افراد پس از ورود به سامانه جامع تجارت ایران می بایست برای ثبت نام در این سامانه از منوی بالای صفحه گزینه ثبت نام را انتخاب نمایند. شایان ذکر است، پیگیری شناسه کالا نیز از طریق همین سامانه و ثبت نام در آن، ممکن می باشد.

پس از انتخاب گزینه ثبت نام کاربران می بایست با توجه به تابعیت خود ثبت نام کاربران خارجی را انتخاب نمایند.


کاربرانی که تابعیت به غیر از کشور ایران را دارند و می خواهد در سامانه جامع تجارت ایران ثبت نام نمایند با انتخاب گزینه ثب نام کاربران خارجی صفحه زیر برایشان نمایش داده خواهد شد.

افراد می بایست اطلاعاتی که در این صفحه از آنان درخواست شده است را ثبت نموده و سپس دکمه آبی رنگ next page را انتخاب و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند.


خدمات سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

  • سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا
  • سامانه شناسه کالا
  • سامانه سنجش اعتبار و رتبه ‌بندی اعتباری
  • پورتال ارزی یا نظام یکپارچه معاملات ارزی نیما
  • سامانه جامع حمل ‌و نقل
  • سامانه جامع امور گمرکی

راهنمای تجارت داخلی و خارجی سامانه NTSW

شاید زمانی که درحال استفاده از سامانه جامع تجارت ایران هستید با سوالاتی رو برو شوید. به فرض سوالاتی که مربوط به سامانه نیما یا شناسه کالا و…باشد. به همین جهت می‌توانید به راهنما های زیر مراجعه کرده و از آن ها کمک بگیرید. همچنین می‌توانید برای آگاهی و راهنمایی بیشتر به صورت تفکیک شده از فایل های PDF زیر استفاده کنید:

♦️ آشنایی با نحوه ثبت سفارش واردات لاستیک با ارز رسمی pdf

♦️ آشنایی با تعهدنامه متقاضیان ثبت سفارش تعرفه های مشمول ارز رسمی

♦️ آشنایی با شیوه اخد شناسه کالاهای اخذ شده از وزارت جهاد کشاورزی

♦️ آشنایی با بخش خرید ارز مورد نیاز واردات کالا از نیما pdf

♦️ آشنایی با بخش انتقال مالکیت و فعال کردن تجهیزات مجهز به سیم کارت pdf

♦️ آشنایی با راهنمای ثبت سفارش موردی pdf

♦️ آشنایی با راهنمای ثبت منشا ارز و اظهارشناسه کالا pdf

♦️ راهنمای دریافت نقش تجاری و ثبت انبار pdf

♦️ راهنمای ثبت اظهار تولیدات pdf

♦️ راهنمای ثبت انتقال مالکیت و مکان کالا pdf