خرید وی پی ان ایران برای کاربران خارج از کشور | آی پی ایران

اگر شما فردی هستید که در خارج از ایران زندگی می‌کنید احتمالاً تا به امروز با این مشکل مواجه شده‌اید که برای ورود به برخی سایت‌ها که ماهیت ایرانی دارند و یا مربوط به بانک‌ها و ادارات داخل ایران می‌شوند، اجازه ورود به شما داده نمی‌شود. در واقع این مسئله مربوط به موقعیت جغرافیایی شما در خارج از کشور است؛ زیرا این سایت‌ها مانع ورود آی پی‌های خارجی می‌شوند. برای ورود به این نوع سایت‌ها شما نیاز به استفاده از آی پی ایران به‌وسیله خرید یک وی پی ان ایران دارید. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم.

ورود به سایت‌های ایرانی

ورود به سایت‌های ایرانی

وی پی ان ایران چیست؟

برای دانستن اینکه وی پی ان ایران چیست، ابتدا باید به بررسی این موضوع بپردازیم که آی پی برای ورود یک سایت به چه معناست؟ زمانی که شما در یک منطقه جغرافیایی خاص و با یک دستگاه خاص به اینترنت متصل و اصطلاحاً آنلاین می‌شوید، سیستم شما دارای یک آی پی و شناسه مشخص خواهد بود و با تغییر منطقه جغرافیایی و یا دستگاهی که با آن به اینترنت متصل شده‌اید این آی پی نیز تغییر می‌کند.

برخی سایت‌ها نه‌تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشور‌ها تنها زمانی به شما اجازه ورود می‌دهند که آی پی شما محدوده جغرافیایی همان کشور را نشان دهد و در غیر این صورت شما نمی‌توانید وارد آن سایت شوید. زمانی که شما آی پی خود را تغییر می‌دهید و از وی پی ان ایران استفاده می‌کنید در واقع هنگام ورود به یک سایت ایرانی آی پی شما به‌صورتی نشان داده می‌شود که در هر کجای دنیا که باشید انگار در داخل محدوده جغرافیایی ایران قرار دارید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید به‌آسانی از سایت‌هایی مانند سایت‌های ادارات و بانک‌ها که برای خارج از ایران محدودیت دسترسی دارند، استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که آی پی ایران علاوه بر محدوده جغرافیایی به دستگاه شما نیز مربوط است و اگر خارج از کشور زندگی می‌کنید و یک وی پی ان ایرانی تهیه کرده‌اید، فقط با یک دستگاه کامپیوتر باید از آن استفاده کنید.

این مورد علاوه بر امکان ورود به سایت‌های داخل کشور، امنیت شما را تضمین می‌کند؛ زیرا اطلاعات شما در سایت‌ها بر اساس آی پی ثبت می‌شوند و اگر شخص دیگری با یک سیستم دیگر بتواند به آی پی شما دسترسی داشته باشد در واقع به تمام اطلاعات شخصی شما موجود در سایت‌های ادارات دسترسی خواهد داشت و به این خاطر امکان استفاده از یک وی پی ان ایران به‌صورت ثابت تنها بر روی یک سیستم فراهم است.

خرید وی پی ان ایرانی

خرید وی پی ان ایرانی

آی پی ایران چه کاربردی دارد؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید خرید وی پی ان ایران و اتصال به اینترنت با موقعیت جغرافیایی ایران چه مزیتی نسبت به آی پی‌های خارجی ممکن است داشته باشد؟ همان‌طور که گفته شد در برخی موارد سایت‌های ادارات و بانک‌ها و برخی دیگر از سایت‌های آموزشی، فرهنگی و سرگرمی تنها از داخل محدوده جغرافیایی ایران قابل‌دسترسی و جستجو هستند و اگر شما به این سایت‌ها نیاز داشته باشید تنها راه خرید یک وی پی ان است که محدوده ایران را نشان دهد.

از مهم‌ترین مواردی که ممکن است شما در خارج از کشور نیاز به استفاده از سایت‌های ایرانی داشته باشید، سایت‌ بانک‌ها است. با وجود مهاجرت برخی افراد همچنان حساب‌های بانکی خود را در داخل ایران نگه می‌دارند و برای انتقال پول و برخی موارد دیگر لازم است که گاهی وارد سایت‌های مربوط به این بانک‌ها شوند.

در برخی موارد سایت‌های دانشگاهی و آموزشی نیز اجازه ورود از خارج کشور را نمی‌دهند و برای ورود به آن‌ها لازم است حتماً در محدوده ایران باشید. همچنین سایت‌های مربوط به ادارات دولتی نیز گاهی شما را ملزم به استفاده از یک آی پی داخلی می‌کنند و در تمام این موارد وجود یک وی پی ان ایران به شما کمک خواهد کرد.  

آی پی ایران
آی پی ایران

استفاده از آی پی ایرانی

انجام معاملات با بانک‌های ایران

دارا بودن یک وی پی ان ایران بر روی سیستمتان به شما کمک می‌کند تا هرگونه انتقال پول و معاملات بانکی لازم در داخل ایران را از طریق سایت بانک انجام دهید. در واقع ممکن نبودن ورود به سایت بانک از خارج ایران راهی برای تضمین امنیت شماست؛ زیرا با ورود اطلاعات شخصی به سایت بانک اطلاعات حساب شما قابل‌مشاهده خواهد بود و این دسترسی باید تنها توسط خود شما صورت بگیرد و بانک با محدودکردن این دسترسی‌ها تمام سعی خود را در بالا بردن امنیت انجام می‌دهد. با وجود یک آی پی ثابت ایرانی می‌توانید مانند زمانی که در ایران حضور دارید معاملات بانکی خود را در داخل سایت بانک انجام دهید.

امنیت استفاده از آی پی ایران

خرید یک وی پی ان ایران در خارج از کشور علاوه بر باز کردن سایت‌های داخلی در واقع راهی برای افزایش امنیت شماست؛ زیرا با دریافت اطلاعات شما و احراز هویت در هنگام خرید وی پی ان و اینکه شما فقط با دو سیستم همزمان می‌توانید از آن استفاده کنید مسئله امنیت تا حد زیادی تضمین می‌شود.اگر از یک سایت معتبر وی پی ان خود را تهیه کرده باشید هر وی پی ان و آی پی ایرانی تنها مخصوص به شماست و تنها خود شما با همان سیستم می‌توانید از آن استفاده کنید. ازاین‌رو شخص دیگری نمی‌تواند از طریق این آی پی به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

دسترسی به سایت‌های ایرانی از خارج

خرید آنلاین آی پی ایران

اکنون که از تمامی نکات مربوط به وی پی ان ایران برای خارج از کشور اطلاع دارید، بهتر است بدانید که این نوع وی پی ان را می‌توانید به‌آسانی و به‌صورت آنلاین با پرداخت مبالغی به‌صورت ماهیانه و یا سالیانه در اختیار داشته باشید. ابتدا احراز هویت برای هر شخص انجام می‌شود و پس از آن اطلاعات مربوط به آی پی خریداری شده که مخصوص به خود شماست، برایتان ارسال می‌شود و می‌توانید بر اساس مدتی که آن را خریداری کرده‌اید به طور مداوم از سایت‌های ایرانی استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفته شد اگر خارج از ایران زندگی می‌کنید و نمی‌توانید به‌آسانی برای انجام برخی امور بانکی و اداری به ایران بازگردید و یا تنها نیاز به استفاده از برخی سایت‌های سرگرمی و آموزشی را دارید، وجود یک وی پی ان ایران می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.