استفاده از آی پی ایران در خارج از کشور – نحوه دریافت آدرس IP ایران

ای پی ایران برای کاربران خارج از کشور

آدرس آی پی یک پروتکل اینترنتی است که شامل یک شماره آنلاین منحصر به فرد می باشد. این شماره می تواند چیزهای زیادی در مورد کاربران اینترنت به شما بگوید. ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می کنند، چه برای حفظ حریم خصوصی و چه برای دسترسی به سایت های فیلتر شده به آی پی ایران نیاز دارند.

در نتیجه استفاده از آی پی ایران در کشورهای خارجی اهمیت بسیار زیادی در سطح شبکه دارد.

در هر کجای دنیا که ساکن هستید، در ادامه این مطلب روش هایی برای دریافت آدرس آی پی ایران را به شما آموزش می دهیم. زمانی که خواندن این مقاله را به پایان می رسانید، می دانید که بهترین راه برای تغییر آدرس آی پی خود به ایران کدام است.

آدرس آی پی ایران چیست؟

آدرس IP شناسه منحصر به فرد دستگاه شما است؛ زمانی که آنلاین باشید! آدرس آی پی بسته به موقعیت مکانی واقعی شما تغییر می کند. اگر در ایران هستید پس آدرس آی پی ایرانی دارید. یعنی شما به صورت آنلاین به این منطقه جغرافیایی گره خورده اید. هنگامی که سعی می کنید به وبسایت های ایران دسترسی پیدا کنید، دستگاه با آی پی شما ارتباط برقرار می کند و در نتیجه دسترسی برای شما میسر می شود.

با این حال، اگر به عنوان مثال به هنگ کنگ سفر کنید یا در آنجا ساکن باشید، آی پی هنگ کنگ دارید و به دلیل مسدودسازی های جغرافیایی، ممکن است نتوانید به وبسایت هایی که فقط در ایران قابلیت استفاده دارند، دسترسی داشته باشید.

از آنجایی که محتوای آنلاین بسیار عالی و سایت های پرکاربردی در ایران وجود دارند، داشتن آی پی ایران برای افرادی که خارج از کشور زندگی می کنند، یک امتیاز محسوب می شود. بنابراین، بسیاری از مردم در سراسر جهان به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چگونه می توانم آی پی خود را به ایران تغییر دهم؟

لازم به ذکر است که هر سیستم رایانه ای آی پی و شناسه مخصوص به خودش را دارد و امکان ورود یک سیستم دیگر با شناسه خاص هر سیستم دیگر وجود ندارد. برای آشنایی با کاربردهای امنیت شبکه نیاز است با مفاهیم اولیه آن آشنا شوید.

مزایای استفاده از آی پی ایران در خارج از کشور چیست؟

دلایل زیادی برای دریافت آی پی ایران در خارج از کشور وجود دارد. ؛ از دور زدن فیلتر ها گرفته تا امکان رزرو بلیط هواپیما، همگی از کاربردهای آی پی ایران در خارج از کشور است.

در چند وقت اخیر بسیاری از سایت های مهم مانند بانک های داخلی، بازار های بورس و فرا بورس و سایت های دانشگاه ها وآموزشگاه های داخلی  که زیر مجموعه سایت های پر کاربر و بسیار مهم هستند، ورود کاربران با آی پی خارج از کشور را ممنوع کرده اند.

در نتیجه تمامی افرادی که در خارج از کشور هستند برای فعالیت و استفاده از این سایت ها باید آی پی خود را به ایران تغییر دهند و پس از آن وارد این سایت ها شوند.

1- دسترسی به تلویزیون محلی ایران

دوستداران برنامه های تلویزیونی و فیلم های ایرانی ممکن است از تصمیم خود برای سفر به خارج از کشور نا امید شوند. بدون VPN و با آدرس آی پی خارجی خود، نمی توانید به هیچ یک از محتوای تلویزیونی مورد علاقه خود در ایران دسترسی پیدا کنید.

اما اگر شبکه خصوصی مجازی یا VPN داشته باشید، به راحتی می توانید آی پی خود را تغییر دهید و برنامه ها و فیلم های مورد علاقه خود را در ایران تماشا کنید. با استفاده از VPN سایت ها یا پلتفرم ها را فریب می دهید!

2- از بانکداری آنلاین ایمن لذت ببرید

بانک های سراسر جهان تقریباً همه چیز را در مورد حساب های بانکی به شما می گویند. تقریباً همه چیز!  به جز شرایط وام و جزئیات حساب بانکی شما. درواقع، ترفند بانکداری آنلاین این است که فقط در کشوری که حساب خود را در آن باز کرده اید، کار می کند.

به زبان ساده تر، تنها در صورتی می توانید به حساب بانکی ایرانی خود دسترسی داشته باشید که در این کشور باشید. وبسایت بانک ها اگر تشخیص دهد که از یک آی پی خارجی استفاده می کنید، شما را محدود می کند و از دریافت پولی که به سختی به دست آورده اید جلوگیری خواهد کرد. اما با VPN یا پروکسی می توانید یک آی پی ایرانی تهیه کنید و فیلترینگ را دور بزنید.

3- ایمنی آنلاین

اگر هیچ یک از گزینه های بالا مد نظر شما نبود، همچنان یک آی پی جدید امنیت آنلاین شما را تضمین می کند. ناگفته نماند که این حریم خصوصی به شما امکان می دهد در بهترین سایت های دارک وب را با خیال راحت به جستجو بپردازید.

برخی دیگر از دلایل استفاده از آی پی ایران به شرح زیر است:

  • دسترسی به محتوای ایرانی در کشورهای دیگر.
  • دور زدن فیلتر و سانسور در کشور محل اقامت خود در ایران و هر مکان دیگری که به آن سفر می کنید، از جمله هنگ کنگ و هند.
  • اجرا و آزمایش کمپین های تبلیغاتی آنلاین در گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجوی ایرانی
  • زبان محلی ایران را از طریق جستجو با آی پی ایران می آموزید.
  • برای محافظت از فعالیت های اینترنتی خود می توانید یک آی پی امن از ایران دریافت کنید.

دور زدن حصار جغرافیایی

رفع فیلترها و محدودیت های جغرافیایی یکی از محبوب‌ترین دلایلی است که مردم در سراسر جهان سعی می‌کنند از آدرس آی پی ایرانی استفاده کنند. به دلایل زیادی، برخی از  وب‌سایت‌ها در ایران دسترسی را فقط برای افرادی که در ایران هستند محدود کرده اند. از این رو، می توان گفت که این وبسایت ها برخی از محتوای آنلاین خود را به صورت جغرافیایی حصار می کنند.

اغلب سایت‌های ایرانی به دلیل این که حق پخش محتوای خود را در داخل ایران دارند، محتوای ویدیویی و صوتی را در خارج از کشور مسدود می‌کنند. بنابراین اگر در آلمان هستید یا در کانادا اقامت دارید، باید آی پی خود را به ایران تغییر دهید. تنها پس از دریافت آی پی ایران می توانید به محتوایی دسترسی پیدا کنید که در غیر این صورت در کشورهای خارجی در دسترس نبود.

علاوه بر نکاتی که گفته شد، برای داشتن آی پی ثابت ایران باید با ارائه دهنده سرویس اینترنت خود ارتباط برقرار کنید و رسما درخواست آی پی ثابت بدهید. این امر نیازمند پرداخت هزینه هایی خواهد بود و ممکن است مشکلاتی مانند عدم دسترسی در صورت بلاک شدن یا مسدود شدن آی پی را در پی داشته باشد.

روش های مختلف تغییر آی پی به ایران

وقتی صحبت از نحوه تغییر آی پی به ایران می شود، حداقل سه روش قوی و اثبات شده برای دریافت آی پی ایرانی وجود دارد. این روش ها شامل سیستم نام دامنه هوشمند، فیلترشکن (VPN) و سرویس پروکسی ایران است. هرکدام از این روش ها  از مطمئن ترین گزینه ها برای دریافت آی پی ایران است.

1 – سیستم نام دامنه هوشمند

اگر هدف اصلی شما از دریافت آدرس آی پی (IP) ایران، رفع فیلتر و دریافت جریان محتوای ویدیویی و صوتی باشد، این روش بهترین گزینه برای شما است. -سیستم نام دامنه به شما این امکان می دهد که همزمان با رفع فیلتر سایت ها با بیشترین سرعت، دامنه ایرانی دریافت کنید. با این حال، سیستم نام دامنه هوشمند ایرانی داده‌های شما را رمزگذاری نمی‌کند. بنابراین، استفاده از این روش برای موارد دیگر ممکن است منجر به برخی مشکلات امنیتی شود.

2 – سرویس VPN (شبکه خصوصی مجازی)

شبکه خصوصی مجازی  به شما این امکان را می دهد تا از سرورهای VPN ایرانی از راه دور برای تغییر آدرس آی پی خود به ایران استفاده کنید.

علاوه بر این، شبکه خصوصی مجازی اتصال شما را ایمن می کند و داده های شما در این روش رمزگذاری می شوند. بنابراین وقتی می خواهید به اینترنت ایرانی دسترسی پیدا کنید، اطلاعات شما ایمن است و هیچ جاسوسی در این شبکه وجود ندارد. همچنین، امکان ردیابی فعالیت های آنلاین شما پس از دریافت آدرس آی پی ایران وجود نخواهد داشت. VPN امن ترین و بهترین تغییر دهنده آی پی ایران است. اما از آن جایی که رمزگذاری قوی ارائه می کند، سرعت پخش سرویس های ایرانی آن ممکن است به اندازه استفاده از سرویس نام دامنه هوشمند نباشد.

حال با یک مثال عملکرد این نوع سرورها را برای شما شرح می دهیم. قطعا تا به حال با اینترنت خود که بر پایه آی پی ایران است  قصد ورود به یک وبسایت یا اپلیکیشن خارجی را داشته اید که این سایت با محدودیت ورود آی پی ایران همراه بوده و برای مشاهده و استفاده از این  سایت باید آی پی خود را به یک کشور دیگر تغییر می دادید.

برعکس این امر هم امکان پذیر است و شما اگر در خارج از کشور زندگی کنید و با استفاده از شبکه اینترنت آن کشور و تحت عنوان آی پی آنجا برای ورود به یک وب سایت یا سامانه ایرانی اقدام نمایید، از دسترسی شما جلوگیری به عمل خواهد آمد و شما  نمی توانید وارد آن سایت شوید. به بیانی دیگر، استفاده از آی پی ایران در خارج از کشور براحتی امکانپذیر نیست.

البته این محدودیت توسط سایت هایی مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل مباحث امنیتی از ورود آی پی هایی غیر از موارد تایید شده، جلوگیری خواهد کرد. راه حل کلی برای حل این مشکل این است که باید آی پی خود را به لوکیشن ایران تغییر داده و سپس وارد وب سایت مدنظرتان شوید.

همچنین در بعضی مواقع، در صورتی که آی پی استفاده شده و سروری که قصد دانلود از آن را دارید، متعلق به یک کشور باشد، سرعت دانلود به صورت قابل ملاحظه ای بیشتر خواهد بود و دانلود شما با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

لذا می توان با استفاده از یک سرور مجازی ایرانی، از سرعت دانلود بالاتری بهره مند شد تا فایل هایی که قصد دریافت آنها را از سرورهای ایرانی دارید، با سرعت بیشتری دانلود شوند.

البته لازم به ذکر است  که سرورهای ایران دارای ترافیک اینترنتی محدود هستند  و اگر برای دانلود یا آپلود قصد خرید سرور ایران را دارید، دانستن این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید.

3 – پروکسی

نا امن ترین و کند ترین روش پروکسی می باشد. برای دریافت آی پی از ایران نیازی به دانلود نرم افزار اضافی یا افزونه مرورگر اینترنتی ندارید. با استفاده از سرویس پروکسی می توانید مستقیماً در مرورگر اینترنت خود از آدرس آی پی ایرانی استفاده کنید. این سرویس از سرورهای پروکسی ایران برای بازیابی وبسایت هایی که قصد بازدید از آنها را دارید استفاده می کند. سرورهای مطمئن ترین و قابل اعتمادترین پروکسی وب ایرانی در بیشتر کشورهای محبوب قابل استفاده است.

سرورهای پروکسی به عنوان یک واسطه عمل می کنند. بنابراین برای مثال فرض کنید که شما با آدرس آی پی هنگ کنگ در هنگ کنگ هستید و می خواهید به سایت های فیلتر شده ایرانی دسترسی داشته باشید. بنابراین می توانید از پروکسی وب برای اتصال به سرور پروکسی در ایران استفاده کنید. سرویس پروکسی دسترسی آسان را برای شما فراهم کند.

پروکسی یک ابزار عالی برای افرادی است که نیازی به رمزگذاری ندارند، اما می خواهند به وب سایت های محدود شده در ایران دسترسی داشته باشند و فیلترهای محتوا را دور بزنند. با این حال، اگر محافظت از حریم خصوصی شما رد اولویت است، در اینجا استفاده از پروکسی پیشنهاد نمی شود.

آیا تغییر آی پی به ایران خطری در پی دارد؟

پاسخ این سوال بله و خیر است! بستگی دارد چه ابزاری را برای دریافت آی پی ایرانی انتخاب می کنید. تمام روش های تغییر آی پی به ایران به یک اندازه خوب نیستند؛ مانند بسیاری از پروکسی های وب که معمولا رایگان هستند اما ممکن است مسائل امنیتی و دردسرهای دیگری را به همراه داشته باشد. با این حال، اگر برای سرویس VPN ایرانی هزینه می‌کنید، معمولاً از داده‌ها و اتصال شما محافظت می شود. همچنین اگر می خواهید به سرویس های پخش ایرانی دسترسی داشته باشید، سرویس های نام دامنه هوشمند بهترین گزینه می باشد.

اکنون که می‌دانید آی پی ایرانی چیست، دلایل اصلی دریافت آی پی ایران و نحوه تغییر آی پی به ایران چگونه است، بدون شک راهی عالی برای رفع فیلتر اینترنت ایرانی در سراسر جهان پیدا خواهید کرد. اگر قصد دارید تا با انواع آی پی، از استاتیک تا دینامیک و آموزش های عمومی و تخصصی در این زمینه بیشتر آشنا شوید، هم اکنون وارد سایت فرادرس شده و از آموزش های آن دیدن نمایید.